Första väskan

Jag har sytt en väska med tyg från en gardin inköpt på myrorna, spetsen likaså. Knapparna är från mormor :-) Det var väldigt spännande att fixa och trixa med dragkedjan, då jag inte kan erinra mig att jag någonsin sytt fast en sådan förut. Jag har väldiga problem att följa recept när jag lagar mat eller bakar, jag känner alltid att jag  vill sväva ut lite... Å det är samma sak när jag syr, gör inget direkt mönster, mäter inte alltid så noga och prövar mig fram. Min älskade och händiga mamma får gråa hår när hon hör hur jag gör! Hon har föreslagit att jag ska få gå på sykurs hos henne vilket jag säkert skulle ha nytta av. Så...på grund av att mina mätningar inte är genomförda på ett tillförlitligt sätt sitter nu handtagen på väskan i olika höjd! Men det är helt okej för mig, första väskan kan väl som ett försöksobjekt.  /Fia

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0