Fixa-kväll!

Sambo och barn åkte iväg på rant ikväll så jag fick baka :-) Med Veronica Maggio på hög volym blev det en hel del producerat... Först en focaccia, recept från Bonniers kokbok och rosmarin och timjan från egen odling!



Finaste bakduken från Ann...





Recept:
50 g jäst
6 dl lättmjölk
1 ½ tsk salt
½ dl olja
780 g vetemjöl/siktat dinkel

Finfördela jäst i en bunke (assistenten tog jag). Värm mjölken till 37 grader, blanda med jästen och rör tills det löst sig. Rör i salt, olja och mjöl tills degen blir slät och ganska lös. Jäs under duk 40 min. Olja in en långpanna och häll degen där i. Tryck ut degen i hela formen, går ganska lätt om man har oljad hand! Jäs under duk 35 min. Tryck med fingret på många ställen och låt jäsa utan duk 5 min. Pensla med olja och fördela örter och flingsalt på degen. Grädda i andra falsen nerifrån i ca 30 min, tills den fått fin färg! Mums...











Å så sydde jag dessa haklappar:





Å bakade brownie, recept finns här: http://boulangeriet.blogspot.com/2010/08/mumsiga-brownies.html



Sen pallade jag hallon hos svägerskan :-)

Kommentarer
Postat av: Ann

Underbara hakisar!!

2011-07-27 @ 17:23:57
Postat av: Ann

Underbara hakisar!!

2011-07-27 @ 17:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0